Ker je bil 22. april – dan Zemlje na sobotni dan, smo se dogovorili, da se v petek dobimo na vrtčevskem igrišču. Vse je bilo že pripravljeno za počastitev rojstnega dne naše Zemlje (sadike, zemlja, stare avtomobilske gume, orodje, rokavice). Za rojstni dan smo ji podarili sadike grmovnic in sadiko medovite lipe.
Strokovne delavke so se z otroki pogovorile o rastlini, ki so jo skupaj posadili ter jih spodbudile za aktivno sodelovanje pri sajenju. Odrasle osebe so poskrbele za namestitev sadike, otroci so sodelovali pri namestitvi zemlje in utrjevanju zemlje okrog sadike.
Otroci iz skupine Miške so posadili malino, iz skupine Mucki in Veverice, ribez, iz skupine Medvedki rumeno malino, iz skupine Pikapolonice, ameriško borovnico. Grmički bodo rasli in privabljali ptice, ki se bodo skrivale pred otroškim živžavom na igrišču, otrokom pa bodo vsako leto podarili sladkaste plodove, ki se jih bodo znova in znova razveseljevali.
Otroci iz skupine Čebelice so se odpravili k škratkovi hišici, kjer so posadili lipo, ki so nam jo podarili čebelarji. Blizu škratkove hišice se je podrla stara lipa, zato je mladika prišla prav tja z namenom, da jo nadomesti. Ko bo mlada lipa zrasla, bo prav tako privabljala čebele, nudila bo dom pticam, vevericam in drugim živalim, otroke pa bo v vročih dneh zaščitila pred soncem.
Ko so rastlinice ravno pričele rasti, kajti bile so skrbno zalite, so otroci odšli proti okvirom, ki so bili pripravljeni za ureditev čutne poti. Tudi čutna pot je bilo darilo za Zemljo, saj smo poskrbeli, da se lepo sklada z okolico. Umeščena je med travo in narejena iz lesa, napolnjena pa s kamni – od velikih do zelo majhnih. V enem od prekatov je mah ter v zadnjem, leseni koluti. Najstarejši otroci so se ukvarjali z namestitvijo lesenih kolutov, drugi so razporejali ostale materiale.
8 KROGOV ODLIČNOSTI – 6. KROG – NAPAKE VODIJO K USPEHU
Želeli smo namestiti tudi vejice pa smo med nameščanjem ugotovili, da jih veter raznaša vsepovsod po igrišču in da bi znale biti tudi nevarne pri manipulaciji in v dotiku z bosimi podplati. Zato smo se z otroki odločili, da jih bomo zamenjali za drobne kamenčke. Nič hudega, če smo se narobe odločili pri načrtovanju. Izkušnjo smo izkoristili za učenje. Odrasli smo se naučili, kako pred otroki priznati napako in kako poiskati novo možnost za podoben efekt. Otroci so se naučili, da odločitve lahko spreminjamo in izboljšujemo.
Na čutni poti se za enkrat lahko otroci igrajo le z rokami. Počakali bomo na primerne zunanje temperature, ko si bomo lahko sezuli obuvala in jo preizkusili tudi bosi.
SADIMO GRMOVNICE IN LIPO
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ČUTNA POT
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |